Shilou och taiho

Idag har vi varit i Taiho. Tog bilen och körde runt och kollade på det riktiga Kina så att säga..
Dom sålde frukt längs hela vägarna i stort sätt, och när vi stannade till längs vägen så kom en gammal kvinna fram till bilen och ville sälja. Så jag öppnade dörren och pappa frågade om vi fick plocka. Det gick ju inte ha en konversation eftersom hon pratar kinesiska. Men hon hämtade korgar och hoppade in i bilen med oss och tog oss en liten bit bort för att plocka med henne. Kom väl därifrån med minst fem kilo klementiner, allt detta för 20 kronor. Kvinnan var super duper söt och jätte glad. Hon skrattade och pratade på som fan, men vi förstod inte. När vi skulle skjutsa tillbaka henne dit hon kom ifrån så ville hon att vi skulle fortsätta. Efter lite teckenspråk osv så gjorde vi som hon sa. Det visade sig att vi skulle hänga med till hennes tomt, där hon ville visa upp mer frukt och odlingar. Det var jätte mysigt och fräsht på hennes gård och husen var alla nymålade. Detta var ju liksom mitt i ingenstans och bara massa odlingar runt omkring, det var ju inte riktigt vad man förväntade sig. Alla hejjade och log när vi kom med bilen in i det lilla, lilla bostadsområdet. Vi kom ju knappt in med bilen på de små trånga vägarna.
 
Efter detta tog vi bilen hem igen för att sedan ta taxin till Shilou. Jätte mysigt ställe, lite som Kinas venedig skulle jag säga. Visserligen är det ju vad hela suzhou kallas, men det var verkligen venedig. Jag låter bilderna tala.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0