Young, wild and free

Tog en paus ifrån pluggeriet ett tag. Gav mig själv lite föda och knäppte några bilder samtidigt som lyxfällan går på tvn. Själv tycker jag att jag (fan, där kom tårarna) har en tight ekonomi utan några vidare utgifter. Nu ska det köpas julklappar också. Jag ser verkligen fram emot det och skulle gärna börja inhandla lite klappar nu. Men det är namligen så att jag går och väntar ut julstämningen/inredningen i varuhusen och butikerna. Finns ju inget mysigare än att gå på A6 när det blivit mörkt ute, julmusik spelas i butikerna och alla går runt med kassar fulla av  julklappar. Synd att min familj läser min blogg, annars hade jag kunnat lägga ut lite juklappstips som jag själv funderar på att ge bort ;)
 
Jag själv har inte skrivit någon önskelista än, haha. Men några tankar kring det finns. 
Jag funderar på att önska mig ett årskort på gymmet igen. Nu är det ju så att jag fyller år också, så lite extra klappar blir det för mig om det funkar som det brukar iår med. Så det är en alternativ födelsedagspresent. Annars  kommer jag nog fylla min önskelista med lite mindre saker som kläder, underkläder, högklackat, smink, hudvårdsprodukter osv :) Sen är det upptill mammsen och pappsen att välja ut vad som ska glädja mig på julaftonskvällen, förutom sammanhållningen och den höga mysfaktorn. Åh vad jag längtar ! 
 

Jag tycker det är kul att alla firar julafton så olika. Själv så firar jag och min familj alltid julafton med släkten på mammas sida. Familjen vaknar upp, springer till julstrumpan och öppnar det lilla paketet. Därefter är det frukost, gröt med en mandel i. Den som får mandeln får önska sig något ( jag får den aldrig). Sen väntar alla på att få duscha och därefter gör vi oss iordning sådär jätte julfina. Nu kommer inte jag ihåg när vi brukar bege oss mot den familj som har julfirandet för det året. Men vi brukar väl träffas vid 14.00 ca. Där äter vi julmat och umgås. Juklappsleken ska lekas som vanligt och det kan bli riktigt livat. Mormors klappar delas ut också, när vi alla är tillsammans. Framåt 19.00 om jag inte minns fel så brukar vi gå hem och dela ut våra egna klappar inom familjen.  Julmusik spelas, gärna Peter Jöback, och julgodis frossas. När alla känner att vi är färdiga hemma brukar vi ses igen för lite kvällsfika och spel mm. 
 
Hur gör ni??
 
MMK
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0